.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خاتمی- احمدی‌نژاد یا میرحسین- قالیباف
اصلاح طلبان برای جلوگیری از وارد شدن فشارهای شدید از طرف اصولگرایان به کاندیدای اصلی خود و کاهش خطر ردصلاحیت، قصد دارند با دو کاندای اصلی وارد عرصه انتخابات شده و پس از تأییدصلاحیت کاندیداها، در صورت تأیید صلاحیت خاتمی و میرحسین موسوی یکی از آنها به نفع دیگری کنار مي رود...
خاتمی- احمدی‌نژاد یا میرحسین- قالیباف

در حالی که سید محمد خاتمی از کاندیداتوری قطعی خود یا میرحسین موسوی خبر داد، منابع غیررسمی از تدوین نهایی برنامه انتخاباتی اصلاح طلبان خبر می دهند.

براساس گزارش این منابع، اصلاح طلبان برای جلوگیری از وارد شدن فشارهای شدید از طرف اصولگرایان به کاندیدای اصلی خود و کاهش خطر رد صلاحیت، قصد دارند با دو کاندای اصلی وارد عرصه انتخابات شده و پس از تأییدصلاحیت کاندیداها، در صورت تأیید صلاحیت خاتمی و میرحسین موسوی یکی از آنها به نفع دیگری کنار مي رود.

به گزارش خبرنگار «آينده»، بنابراین طرح، ثبت نام خاتمی و میرحسین موسوی از یک سو احتمال رد صلاحیت و حذف خاتمی از عرصه انتخابات را کاهش می دهد و از سوی دیگر حتی در صورت عدم تأیید صلاحیت خاتمی، حمایت صریح وی از میرحسین موسوی می تواند آرای خاموش را که در شرایط طبیعی مهندس موسوی ظرفیت چندانی برای فعال کردن آنها ندارد را به صحنه وارد کند.

در شرایطی نیز که خاتمی و میرحسین موسوی هر دو تأیید صلاحیت شوند، امکان تصمیم گیری در آستانه انتخابات برای اصلاح طلبان فراهم مي شود تا کاندیدای مقبول تر را وارد عرصه کنند.

یکی دیگر از امتیازات مهم این طرح امکان تعامل با چهره های ارشد نظام و اصولگرایان می باشد که در صورت سقوط مقبولیت دولت نهم در آستانه انتخابات و قطعی بودن عدم پیروزی دکتر احمدی نژاد، برای جلوگیری از شکست گفتمانی دولت نهم، خاتمی و احمدی نژاد هر دو از صحنه انتخابات کنار رفته و میرحسین موسوی که دارای گفتمان ارزشی است، با چهره ای معتدل و نوگرا از اصولگرایان که می تواند محمدباقر قالیباف یا علی لاریجانی باشد به رقابت بپردازد.
چرا که در شرایط فعلی که آرای طبیعی شرکت کننده در انتخابات ریاست جمهوری بین 23 تا33 میلیون رأی برآورد می شود و در صورت عدم حضور خاتمی، شانس احمدی نژاد برای کسب ریاست جمهوری با حدود 12 میلیون رأی بیشتر است، اما با حضور خاتمی و دو قطبی شدن انتخابات مشارکت افزایش یافته و با ورود آرای خاموش، شرکت کنندگان به سقف خود نزدیک می شوند و شانس پیروزی احمدی نژاد در شرایطی که نزدیک به 30 میلیون رأی در انتخابات شرکت کنند ناچیز خواهد بود.
بنابراین در این شرایط انصراف همزمان خاتمی- احمدی نژاد می تواند زمینه را برای انتخاباتی با تنش کمتر و جلوگیری از شکست گفتمان ارزشی و عدالت محور دولت نهم فراهم کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 25 دي 1387
چه کسی تعیین کرده احمدی نژاد با 12 میلیون رای در صورت عدم حضور خاتمی برنده انتخابات خواهد بود؟ به نظر می رسد نویسنده محترم بر اساس واقعیات تحلیل نفرموده است. نگاهی به انتخابات 84 نشان می دهد که در شرایط حضور آقای رفسنجانی، قالیباف، کروبی، معین، لاریجانی و ... آقای احمدی نژاد فقط حدود 6 میلیون رای آنهم کمی کمتر از آقای رفسنجانی را در اختیار داشت و در دور دوم انتخابات به خاطر حمایت های آقای رضایی، لاریجانی و قالیباف، و کل جریان راست و سستی و کنار کشیدن جریان چپ و عدم حمایت جدی از آقای رفسنجانی این آراء به رقم بالا رسید.

این رقم بلافاصله پس از رئیس جمهوری و ایجاد دلخوری های زیادی که با کنار زدن چهره های شاخص اصولگرا توسط احمدی نژاد صورت گرفت، با سقوط شدیدی مواجه شد و تقریباً تمام چهره های مطرح از جمله آقای خوش چهره، فرهادی، افروغ، رضایی، قالیباف، لاریجانی، بخش قابل توجهی از نیروهای سپاه، تعداد زیادی از استانداران و وزراء برکنار شده توسط احمدی نژاد و ... با ریزش وسیعی از آراء رو به رو شده است.

با ارائه طرح تحول اقتصادی با رویکرد هدفمند کردن یارانه ها و دور نمایی که از سخت تر شدن شرایط زندگی و کاهش در آمدها و افزایش هزینه ها و تورم شدید از آن داده می شود، حجم تبلیغات منفی بر علیه دولت احمدی نژاد افزایش یافته و از میزان آراء نامبرده علیرغم ترتیب دادن سفرهای استانی به دلیل آمارهای غیر واقعی ارائه شده از میزان پیشرفت پروژه های مصوب سفر ها نیز به شدت کم شده است. به عنوان یک تحلیل گر فکر می کنم رای آقای دکتر احمدی نژاد در دور اول از 5-6 میلیون فراتر نخواهد رفت. هر چند رای سایر رقبا هم چندان چنگی به دل نخواهد زد ولی رفتن به دور دوم حتمی خواهد بود.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.